因為某個特殊理由,我接觸到了這首歌。
第一次聽完就被歌詞中所傳達的濃濃情意吸引,情歌就該是這樣嘛!
不是在字裡行間有愛就是情歌。
台灣的創作者真的該向國外學學,不管英美,還是日韓,雖然他們芭樂的歌也很多。
這首歌的出處就讓我保密一下,文章最後再公佈。

I Will Be With You
歌:Sarah Brightman & Chris Thompson

Leave and let me go
You're not meant for me, I know
Carry on, carry on, and I'll stay strong

Leave and let me go
I will think of you, I know
But carry on, carry on, and I'll stay strong

Someone else will keep you warm from now on
Someone else will keep you safe from the storm
But I'll be with you wherever you go
So you will never be alone
I'm going where the wind blows
Going where the lost ones go

I will be with you
I'm losing the love I found
Crying without a sound
Where have you gone?
I will be with you
You were my fool for love
Sent me from high above
You were the one
I will be with you
I'm going where the wind blows
Going where the lost ones go

Leave and let me go
Don't look back just let me know
Carry on, carry on, you must stay strong

Nothing ever looks the same in the light
Nothing ever seems to quite turn out right
When you realize that you have been loved
You will never be alone
I'm going where the wind blows
Going where the lost ones go

I will be with you
I'm losing the love I found
Crying without a sound
Where have you gone?
I will be with you
You were my fool for love
Sent me from high above
You were the one
I will be with you
I'm going where the wind blows
Going where the lost ones go

Leave and let me go
Baby I can't come along
Carry on, carry on, you must stay strong

----底下是我流翻譯,如果翻的不好還請見諒----------------------

我將和你在一起
歌:莎拉 布萊曼& 克里斯 湯普生

讓我離你而去
你對我是如此重要,我知道
不會放棄,不會放棄,然後我會堅強下去

讓我離你而去
我會一直想你,我知道
但是不要放棄,不要放棄,然後我會堅強下去

將有人從現在開始讓你保持溫暖
將有人在風雨中保護你的安全
但是無論你在何處我將和你在一起
因此你永遠不會感到孤獨
我正朝向風吹來的地方走去
往那我失去的地方

我將和你在一起
我正在失去我發現的愛
無聲的哭泣
你去了哪裡?
我將和你在一起
我是愛你的愚人
讓我如此確信
你是那唯一
我將和你在一起
我正朝向風吹來的地方走去
往那我失去的地方

讓我離你而去
我知道你不會駐足不前
不要放棄,不要放棄,你一定要堅強下去

從未看過一樣的光芒
從未似乎相當把正確的關掉
當你了解你已經被愛的時候
你永遠不會感到孤獨
我正朝向風吹來的地方走去
往那我失去的地方

我將和你在一起
無聲的哭泣
你去了哪裡?
我將和你在一起
我是愛你的愚人
讓我如此確信
你是那唯一
我將和你在一起
我正朝向風吹來的地方走去
往那我失去的地方

讓我離你而去
就算我不能陪在你身邊
不要放棄,不要放棄,你一定要堅強下去

這首歌是神奇寶貝10週年電影版全球統一的片尾曲。
如何?夠神奇了吧!
arrow
arrow
    全站熱搜

    hilderschbeiker 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()